Tři nové modely BMW 2015 na výstavě Intermot

Návrat polokapotovaného boxeru BMW R1200RS, nový sportovně pojatý naháč R1200R a úplně předělaný litrový superbike BMW S1000RR. To přinesla podzimní výstava Intermot v Kolíně nad Rýnem, kde se již tradičně představují novinky pro příští sezónu. A to se ještě dá čekat další várka nových modelů, kterou si BMW šetří na představení na italské výstavě EICMA již za pár týdnů...

 S1000RR

BMW S1000RR 2015

Navýšení výkonu na 199 koní a okruhová elektronika, se kterou dříve jezdil pouze speciál HP4. To jsou hlavní inovace superbiku, které doprovází nový design se zrcadlově převrácenými světlomety oproti loňskému modelu – přijíždí "nové RR". Za zmínku stojí také snížení hmotnosti o 4 kg na celkových 204 kg s plnou nádrží i ABS umožňující brzdění i v náklonu. Lehčí rám a změny geometrie by měly přinést opět o něco obratnější ovládání a lepší odezvu řízení, kromě výkonu se podle slov výrobce zlepšila i křivka krouťáku.

K režimům výkonu a závodnímu ABS nyní přibylo i volitelné elektronické odpružení Dynamic Damping Control, které dříve bylo k dispozici pouze pro HP4. Připlatit si můžete i za 'launch control' i omezovač rychlosti pro jízdu po pit-lane. To všechno svědčí o neustálém technologickém posunu u BMW, protože zvýšit výkon, zachovat pevnost a přidat nové funkce a na druhou stranu srazit váhu o 4 kg je docela pecka.

 

R1200R 2015BMW R1200R 2015

Pro příznivce klasiky je tu NineT, proto si nový naháč R1200R se silnějším motorem s částečným vodním chlazením mohl dovolit o poznání agresivnější rysy a po vzoru NineT také klasickou přední vidlici. Tím dává najevo, že se už nechce řadit mezi cesťáky, ale spíše k streetfighterům. Podle toho vypadá i přední světlomet, který opustil klasický kulatý tvar a zařadil se k moderně.

Nové eRkové modely pohání stejný plochý dvouválec 1170 cc o výkonu 125 koní, což při provozní hmotnosti naháče 231 kg slibuje hodně živé svezení. Konstruktéři BMW po vzoru NineT opustili přepákovanou přední vidlici Telelever a nová eRka vyjedou s klasickou dvojitou vidlicí Upside-down.

 

BMW R1200RS 2015

Nové RS jako by kombinovalo pohodlí a ochranu eRŤáků a štíhlou siluetu GéeS. Řada RS tu byla naposledy před deseti lety s modelem R1150RS, pak na chvíli navázal zajímavý pokus v podobě R1200ST. Přední kapotáž si vyžádala proti naháči pouhých 5 kg navíc a provozní váha je celkových 236 kg se všemi náplněmi.

Oba modely R i RS mají již ve standardu ABS i kontrolu trakce a oba budou v nabídce i s nadstandardní výbavou o elektronické odpružení a další prvky z bohaté nabídky BMW. A mezi to patří třeba také rychlořazení quickshifter! Zajímavostí je pak barevná TFT přístrojovka s klasickým analogovým otáčkoměrem.R1200RS 2015

 

Text: FilipT

Foto: Jan Altner, press